
Kyselina listová může předcházet rozštěpu rtu a patra
Nejnovější výzkumy ukazují, že ženy, které přijímají dávky kyseliny listové v ranném těhotenství, zmenšují riziko vrozených rozštěpových vad u svých dětí.
Užíváním kyseliny listové jako doplňku stravy v dávce 0,4 mg denně zmenšilo riziko rozštěpových vad v průměru o 33 %.
Kyselina listová je vitamín B, který se přirozeně nachází v obilninách, listnaté zelenině, fazolích a v některém ovoci. Tato studie byla provedena americkými vědci z U.S. National Institute of Environmental Health Sciences a to v Norsku, kde je největší výskyt rozštěpů rtu a patra v Evropě. V Norsku nejsou potraviny obohacovány kyselinou listovou. V USA se kyselina listová přidává například do chlebové mouky. Vědci se domnívají, že když by každá těhotná Norka užívala jako doplněk stravy kyselinu listovou, mohlo by se tím předejít až jednomu z pěti případů rozštěpu rtu a patra, které nejsou způsobeny genetickým syndromem.
Studie byla vydána online 26. ledna 2007 v British Medical Journal.

Zdroj: InteliHealth News Service
Rubrika: Zajímavosti
27.01.2009 / Autor: Redakce časopisů StomaTeam a StomaTip
